fbpx
  • +30 2310566767
  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Πως να γράψετε ένα πετυχημένο άρθρο για το εταιρικό ή το προσωπικό σας blog.

Arthra BlogΓιατί γράφουμε άρθρα;

Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις δημιουργούν ειδικό χώρο στις ιστοσελίδες τους - blogs - όπου δημοσιεύουν άρθρα για τους αναγνώστες τους. Ένα σωστά δομημένο άρθρο με χρήσιμο και χρηστικό περιεχόμενο, αυξάνει την εμπιστοσύνη των πελατών σας, δίνει αξία στο brand σας και βοηθά στο να φαίνεστε ειδικοί σε κάποιο θέμα (προσοχή! φροντίστε πρώτα να είστε ειδικοί και στη συνέχεια ασχοληθείτε με “το φαίνεσθαι”). Επιπλέον, το πλούσιο και ποιοτικό περιεχόμενο παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην προώθηση της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης.
Τι σημαίνει σωστά δομημένο άρθρο, ποιοτικό περιεχόμενο και πως προωθείτε το άρθρο σας στις μηχανές αναζήτησης;

«Δεν είμαι συγγραφέας…!»

Και ούτε χρειάζεται να γίνεται. Μη φοβάστε τον γραπτό λόγο. Μη ξεχνάτε πως κανείς δεν γνωρίζει καλύτερα από εσάς, την επιχείρηση σας, το προϊόν αλλά και τους πελάτες σας. Γράψτε άρθρα για να αναλύσετε, να ενημερώσετε και να δώσετε λύσεις σε δυνητικούς και υπάρχοντες πελάτες. Η απλή και κατανοητή γλώσσα είναι η πλέον κατάλληλη για να απευθυνθείτε στους αναγνώστες σας. Ακόμη κι αν είναι απαραίτητη η χρήση τεχνικών όρων, επεξηγήστε τους με τέτοιο τρόπο, ούτως ώστε να είναι κατανοητοί από όλους.
Η συγγραφή ενός άρθρου είναι μια δεξιότητα την οποία μπορείτε να αποκτήσετε και στη συνέχεια να την εξελίξετε. Αποφασίστε το θέμα του άρθρου σας και προσπαθήστε να απαντήσετε στις εξής ερωτήσεις: ποιος είναι ο στόχος του κειμένου σας, σε ποιον απευθύνεστε και ποια η δομή του.

7 + 1 βασικά βήματα για ένα πετυχημένο άρθρο

  • Τίτλος. Φροντίστε ο τίτλος σας του άρθρου σας να είναι ελκυστικός και ικανός να παροτρύνει τον αναγνώστη να «ανοίξει» και στη συνεχεία να το διαβάσει το κείμενο σας. Συμβουλή: ολοκληρώστε πρώτα το άρθρο σας και στη συνέχεια αποφασίστε για τον τίτλο του.
  • Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός! Προσπαθήστε να κερδίστε τον αναγνώστη από την πρώτη παράγραφο. Γράψτε μια ενδιαφέρουσα εισαγωγή στην οποία θα εξηγείτε το βασικό σας θέμα και ωθείστε τον αναγνώστη να αναζητήσει τις απαντήσεις στο κυρίως μέρος του κειμένου σας.
  • Μείνετε εστιασμένοι στο θέμα που έχετε επιλέξει. Φροντίστε να περιοριστείτε σε ένα συγκεκριμένο θέμα, μη ξεφύγετε και καταλήξτε να αναλύεται πολλά θέματα μαζί.
  • Μια εικόνα χίλιες λέξεις. Κάθε άρθρο συνοδεύεται από μια εικόνα η οποία είναι σχετική ή με κάποιον τρόπο παραπέμπει στο περιεχόμενο του κειμένου σας (για τις φωτογραφίες ισχύει ότι και για τους τίτλους- πρέπει να προκαλούν τον αναγνώστη για το «κλικ»).
  • Δομή: Έρευνες έχουν δείξει ότι στο διαδίκτυο δεν διαβάζουμε, αλλά "σκανάρουμε"! Οι χρήστες "σκανάρουν" την κάθε σελίδα (διαγώνια, από αριστερά προς δεξιά), αναζητώντας γρήγορα τις πιο χρήσιμες και σχετικές για τους ίδιους πληροφορίες. Βοηθήστε τους! Χρησιμοποιείστε τίτλους και επεξηγηματικούς υπότιτλους, τονίστε με έντονα γράμματα (bolt) σημαντικά σημεία του άρθρου σας, κάνετε χρήση των κουκίδων (bullets points), γράψτε μικρές και περιεκτικές προτάσεις, αποφύγετε μακροσκελείς παραγράφους.
  • Μην πλατειάζετε. Ένα εκτενές κείμενο αυξάνει τις πιθανότητες να κουράσει τον αναγνώστη και να εγκαταλείψει την ιστοσελίδα σας. Από 300 έως 800 λέξεις είναι αρκετές για να αναπτύξετε το θέμα που επιθυμείτε.
  • Επίλογος. Μια - δύο συνοπτικές προτάσεις είναι αρκετές για το κλείσιμο του άρθρου σας. Σημαντικό: Φροντίστε να εισάγετε ένα ενεργό σύνδεσμο ή ένα CTA (Call to Action). Δεν είναι απλά ένα κουμπί· βοηθήστε τους αναγνώστες να περιηγηθούν και να επισκεφτούν και άλλες σελίδες του web-site σας.
  • Αγαπημένοι τύποι άρθρων αναγνωστών:
    >Λίστες: π.χ. «10 βήματα για μια επιτυχημένη αλλαγή καριέρας»,
    >How to άρθρα: «πως να χάσετε τα περιττά κιλά, πριν το καλοκαίρι»,
    >Νέα – ενημερώσεις: π.χ. «Μάθετε πρώτοι για όλες τις αλλαγές στη νομοθεσία της αγοράς ακινήτων» .
    >Αναλύσεις – κριτικές: «το νέο κινητό «phone-τάδε» σε σχέση με τον ανταγωνισμό»
    >Aποτελέσματα ερευνών (δημοσιεύσετε αποτελέσματα ερευνών και στατιστικών στοιχείων του κλάδου σας ή πραγματοποιήστε εσείς έρευνες και ενημερώστε τους αναγνώστες σας για τα αποτελέσματά τους).

Διανομή του άρθρου σας

Γράψατε ένα άρθρο. Και τώρα τι; Τώρα δημοσιεύστε το σε όλα τα σημεία που μπορεί να σας φέρουν αποτέλεσμα:

  • Δημοσιεύστε στο blog της ιστοσελίδας σας,
  • στα Social Media της επιχείρησης σας (LinkedIn, Facebook),
  • συμπεριλάβετε άρθρα στα newsletter που αποστέλλετε,
  • δημοσιεύστε τα άρθρα σε εξωτερικό blog π.χ. medium (εάν δεν υπάρχει εταιρικό)
  • στείλτε το σε Publisher (εάν υπάρχει η δυνατότητα),

Για τα μάτια της Google!

Τώρα που έχετε ολοκληρώσει το άρθρο σας, το έχετε διπλο-τσεκάρει για συντακτικά ή ορθογραφικά λάθη, τώρα που είστε σίγουροι και περήφανοι για το περιεχόμενο σας και έχετε βρει και τίτλο που «τα σπάει», τώρα ήρθε η ώρα να σκεφτείτε την μηχανή αναζήτησης της Google.Είτε είστε blogger, είτε χειρίζεστε μόνοι σας την εταιρική σας ιστοσελίδα, είτε έχετε αναθέσει σε κάποιο web-developer, βοηθήστε τη Google να καταλάβει την αξία του άρθρου σας και να το κατατάξει ψηλά στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης, ακολουθώντας βασικές αρχές του SEO (search engine optimization):

Λέξεις κλειδιά (key-words): Εμπλουτίστε το άρθρο σας με την ή τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά που αντιπροσωπεύουν το περιεχόμενο του κειμένου σας. Συγκεκριμένα:

  • Τοποθετείστε τη λέξη-κλειδί στο URL της ιστοσελίδας σας (προσοχή: το url πρέπει να είναι ακριβώς ίδιο με τον τίτλο του άρθρου σας),
  • Τίτλος: είναι απαραίτητο να συμπεριλάβετε τη λέξη-κλειδί στον τίτλο του άρθρου σας και εξίσου σημαντικό να φροντίσετε το μέγεθός να είναι όσο το δυνατό μικρότερο (max οι 70 χαρακτήρες)
  • Επικεφαλίδες (headlines: h1,h2,h3,h4,h5): τοποθετήστε τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά στα headlines του άρθρου σας. Οι επικεφαλίδες, δε διευκολύνουν μόνο το χρήστη στην ανάγνωση ενός άρθρου, αλλά βοηθούν και τις μηχανές αναζήτησης να αντιληφθούν τις πληροφορίες και τη σωστή δομή του κειμένου σας (η h1 επικεφαλίδα είναι η σημαντικότερη όλων, ωστόσο συστήνεται να μην γίνεται κατάχρηση της. Ορίστε μόνο μια h1 επικεφαλίδα και συνεχίστε αντίστοιχα με h2, h3, h4 και h5).
  • Φροντίστε εκτός τις επικεφαλίδες, η λέξη-κλειδί να εμφανίζεται στην πρώτη παράγραφο του άρθρου (ιδανικά μέσα στις δύο πρώτες σειρές) αλλά και μέσα στο κείμενο σας. Το εύρος εμφάνισης των key-word κυμαίνεται μεταξύ 2% και 8% του συνολικού σας κειμένου (παραπάνω θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην αναγνωσιμότητα του κειμένου σας).
  • Συστήνεται τα αρχεία που συνοδεύουν το άρθρο σας, παράδειγμα μια φωτογραφία (αρχείο jpg), εκτός από φιλικά και κατανοητά ονόματα, να συμπεριλαμβάνουν και το κατάλληλο key-word. Τέλος, μια καλή πρακτική SEO για τις εικόνες αποτελεί η συμπλήρωση των alt text, title και caption με τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά.

Extra Tips:

Ξεμείνατε από ιδέες;

Κολλήσατε και δεν μπορείτε να βρείτε θέμα για το άρθρο του blog σας; Μην ανησυχείτε.
• Συμβουλευτείτε τη Google για τα τελευταία trend (τι αναζητούν οι χρήστες σε όλο τον κόσμο) στο undefined 
• Δείτε τι ρωτούν οι χρήστες (φράσεις) στο διαδίκτυο στο undefined

 Βρείτε τα κατάλληλα keywords για τα άρθρα σας με εργαλεία όπως: 

  • keywordtool.io
  • Ubersuggest.io
  • Keywordshitter.com
  • Keywordplaner
  • Semrush.com
  • Hubspots keyword

Μάστορα Αλεξία 
Υπεύθυνη Επικοινωνίας
Alpha Plan Consultants 

 Πηγές: 

  • Vinit Kumar Gunjan, Pooja, Monika Kumari,Dr Amit Kumar,Dr Allam appa rao,(2012),”Search engine optimization with Google”,IJCSI International Journal of Computer Science Issues
  • Duklan, M. & Bahuguna, H (2016) 'Search Engine Optimization Techniques for Organic Search: a Theoretical Approach', Uttaranchal Business Review