fbpx
  • +30 2310566767
  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ένα website δεν φέρνει την “άνοιξη”

Ο κορονοϊός και το γνωστό σε όλους μας lockdown, έφεραν μεγάλες αλλαγές στην καθημερινότητά μας και άλλαξαν ριζικά και τις συνήθειες μας. Ήρθαμε αντιμέτωποι με νέα δεδομένα και ως καταναλωτές προσαρμοστήκαμε στη νέα πραγματικότητα. Μία από αυτές τις αλλαγές είναι και οι ηλεκτρονικές αγορές. Οι περισσότεροι από μας, την περίοδο αυτή διανύουμε έχουμε αγοράσει. από κάτι απαραίτητο έως και κάτι ασήμαντο, μέσω κάποιου e-shop της Ελλάδας ή του εξωτερικού. Επόμενο βήμα είναι η προσαρμογή των επιχειρήσεων σε αυτά τα δεδομένα με εργαλεία απαραίτητα στη σημερινή αγορά.seo

 Με την έναρξη του προγράμματος ΕΣΠΑ “e-λιανικό”, πολλές επιχειρήσεις στον κλάδο του λιανεμπορίου θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να αποκτήσουν e-shop με 100% χρηματοδότηση.

Αρκεί όμως ένα e-shop για να αυξηθούν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις μιας επιχείρησης;

 Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι “Ναι, ….αλλά”. “Ναι”, επειδή δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω από ένα εύχρηστο site και όρεξη για δουλειά πάνω σε αυτό. “Αλλά”, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο όλο και μεγαλώνει, ο ανταγωνισμός αυξάνει και θα συνεχίσει να αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Οπότε;

Τι χρειάζεται για να είστε πιο «μπροστά» από τους ανταγωνιστές σας;

 Η απάντηση με μια λέξη είναι: SEO (Search Engine Optimization), δηλαδή βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης.

Τι είναι το SEO;

 Με τον όρο SEO αναφερόμαστε σε όλες αυτές τις ενέργειες βελτιστοποίησης που πρέπει να προβεί κάποιος, προκειμένου το περιεχόμενο της ιστοσελίδας του να εμφανίζεται σε υψηλότερη θέση στην κατάταξη των αποτελεσμάτων μιας μηχανής αναζήτησης (παράδειγμα της Google). Οι ενέργειες βελτιστοποίησης αφορούν τεχνικά χαρακτηριστικά όπως δομή, περιεχόμενο και εξωτερικούς συνδέσμους ενός site και η αξιολόγηση τους, γίνεται σύμφωνα με τους «άγνωστους» κανόνες (αλγόριθμους) που θέτει η κάθε μηχανή αναζήτησης. Υπάρχουν διάφορες τεχνικές και πολλά εργαλεία για να επιτευχθεί σωστά το SEO.

 Ωστόσο, η βελτιστοποίηση ενός site δεν γίνεται μόνο “για τα μάτια της Google” και τους ανταγωνιστές, αλλά και για τους επισκέπτες μιας ιστοσελίδας. Στόχος του είναι παρέχεται ένα φιλικότερο περιβάλλον αλλά και μια καλύτερη εμπειρία περιήγησης για το χρήστη. Ποιος δεν θέλει να φορτώνει γρήγορα μια ιστοσελίδα, να είναι ένα site φιλικό προς τις mobile συσκευές ή να διαβάζει ένα σωστά δομημένο άρθρο.

Το SEO αφορά σε διάφορους κλάδους πάνω στον ιστότοπο και χωρίζεται σε 3 μεγάλες υποκατηγορίες:

  •  Technical SEO:
    Αφορά στο τεχνικό μέρος του site όπως στην ταχύτητα, στο μέγεθος, στην ασφάλεια κ.α.
  •  On-page SEO:
    Είναι αρμόδιο για το περιεχόμενο της σελίδας. Κύριοι στόχοι του είναι η δημιουργία ικανοποιητικού υλικού για τον χρήστη αλλά και φιλικού SEO περιεχομένου για την κατανόηση του από της μηχανές αναζήτησης.
  •  Off-page SEO:
    Είναι τεχνικές προώθησης της σελίδας και μέσα πειθούς προς τους αλγορίθμους ότι, η εκάστοτε σελίδα αξίζει υψηλότερη θέση από κάποια άλλη. Σκοπός του είναι η απόκτηση υψηλής ποιότητας εισερχόμενα links από άλλα websites και μεγαλύτερη αξιοπιστία από ευχαριστημένους χρήστες του site.

 Άραγε θα θέλατε να βρίσκεστε ψηλά στην κατάταξη όταν ένας υποψήφιος αγοραστής αναζητήσει το προϊόν σας; Αν ναι, ήρθε η ώρα να βελτιώσετε την ιστοσελίδα σας ώστε να είστε καθόλα έτοιμοι για το ηλεκτρονικό εμπόριο!

Καψάλης Παναγιώτης
Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ