ΣΥΣΤΗΜΑ IFS (INTERNATIONAL FOOD STANDARD)

ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ:

To IFS είναι μία μεθοδολογία για την ανάπτυξη ενός συστήματος διασφάλισης της ασφάλειας και υγιεινής των τροφίμων για τον τελικό Καταναλωτή.

To παρόν πρότυπο εφαρμόζεται από εταιρίες που έχουν σκοπό την εξαγωγή των προϊόντων τους στις αλυσίδες υπεραγορών της Γερμανίας και Γαλλίας και μπορεί να εφαρμοστεί συνδυαστικά με ένα εφαρμοζόμενο Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας Τροφίμων (HACCP) της εταιρίας κατά το Διεθνές Πρότυπο ISO 22000.

Δίνει βάρος σε τρείς βασικούς τομείς, οι οποίοι είναι:

  • Αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης – Σχεδιασμός συστήματος διαχείρισης ασφάλειας τροφίμων στα πρότυπα του HACCP
  • Αξιολόγηση προσωπικού
  • Ιχνηλασιμότητα και δυνατότητα ανάκλησης προϊόντων

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ:

  • Αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης – Σχεδιασμός Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας Τροφίμων στα πρότυπα του ΗΑCCP ( Hazard Analysis Critical Control Points)
  • Πιστοποίηση συστήματος κατά το πρότυπο IFS από ανεξάρτητο φορέα πιστοποίησης (Iσχύς πιστοποιητικού για 3 χρόνια, αξιολόγηση από τον φορέα και ανανέωση κάθε χρόνο)
  • Διορθωτικές ενέργειες μετά τη πιστοποίηση
  • Παρακολούθηση συστήματος

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΟΦΕΛΗ:

  • Αξιολόγηση και έλεγχος της ποιότητας των προϊόντων.
  • Διασφάλιση και πρόληψη της εμφάνισης κινδύνων για την ασφάλεια και υγεία των καταναλωτών.
  • Δυνατότητα προβολής της υγιεινής (από την άποψη της ασφάλειας για τον πελάτη) των τροφίμων που παράγονται.
  • Μείωση του κόστους κυρίως από τη μείωση των απωλειών εσωτερικά στις φάσεις διακίνησης των τροφίμων.
  • Μείωση του κινδύνου αποζημιώσεων κ.τ.λ. που τυχόν οφείλονται σε παραβάσεις του κώδικα τροφίμων κ.τ.λ.
  • Εναρμόνιση της Επιχείρησης με τη νομοθεσία.
  • Άνοιγμα σε νέες αγορές του εξωτερικού με συνέπεια την αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας της επιχείρησης

ΛΟΓΟΙ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ IFS:

  1. Πιέσεις από το εξωτερικό επιχειρηματικό περιβάλλον, π.χ.:
    • Στρατηγική και ενέργειες του ανταγωνισμού.
    • Απαιτήσεις και ανάγκες Προμηθευτών και Πελατών.
  2. Εσωτερικές Ανάγκες, π.χ. :
    • Προβλήματα ποιότητας, και οργάνωσής της.
    • Βελτίωση οργανωτικής δομής για την αποτελεσματική διοίκηση της ποιότητας.
  3. Επιχειρηματική Στρατηγική, π.χ.
    • ενδεχόμενο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσα από αποτελεσματική επικοινωνία της ποιότητας των προϊόντων και της διασφάλισης της υγιεινής και ασφάλειας για τον τελικό Καταναλωτή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επικοινωνήστε μαζί μας

Contact Form
Ενδιαφέρομαι για: