ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ:
Ποιότητα είναι:
- Η αντίληψη των αναγκών του πελάτη.
- Ο έλεγχος της εμπορικής – παραγωγικής διαδικασίας.
- Η παρακολούθηση σημαντικών παραμέτρων.
- Η διαρκής βελτίωση των προσφερόμενων προϊόντων – υπηρεσιών
To ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 9001 : 2008 είναι το πρότυπο πάνω στο οποίο στηρίζεται η ανάπτυξη και εφαρμογή ενός συστήματος διαχείρισης ποιότητας. Καθορίζει το γενικό πλαίσιο που απαιτείται από την επιχείρηση για να παρέχει ένα αποδεκτό προϊόν ή υπηρεσία.
Το σύστημα διαχείρισης ποιότητας κατά ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 9001 : 2008 μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιαδήποτε επιχείρηση και να αποτελέσει μέρος της δράσης της για ανάπτυξη.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΟΦΕΛΗ :
- Αξιολόγηση και έλεγχος της ποιότητας των προϊόντων – υπηρεσιών.
- Διαρκής βελτίωση και σταθερή ποιότητα προϊόντων – υπηρεσιών.
- Εκσυγχρονισμός και καλύτερη οργάνωση των δραστηριοτήτων της επιχείρησης.
- Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά, συμμετοχή σε νέες αγορές και διαγωνισμούς
- Εδραίωση της εμπιστοσύνης των πελατών.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ:
- Αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης – Καθορισμός οργανογράμματος – Δημιουργία Ομάδας ISO 9001:2008
- Συλλογή δεδομένων Προϊόντος – Υπηρεσίας
- Καθιέρωση διαδικασιών τεκμηρίωσης και επαλήθευσης του συστήματος
- Σύνταξη περιγραφών θέσεων εργασίας, οδηγιών εργασίας, εντύπων, προδιαγραφών, εγχειριδίου ποιότητας
- Τεκμηρίωση πολιτικής ποιότητας και καταγραφή αντικειμενικών στόχων
- Εσωτερικές επιθεωρήσεις ποιότητας
- Πιστοποίηση συστήματος κατά το πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ ΙSO 9001:2008 από ανεξάρτητο φορέα πιστοποίησης (Iσχύς πιστοποιητικού για 3 χρόνια, αξιολόγηση από τον φορέα και ανανέωση κάθε χρόνο)
- Διορθωτικές ενέργειες μετά τη πιστοποίηση
- Παρακολούθηση συστήματος
ΛΟΓΟΙ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΤΑ ΕΛΟΤ ΕΝ ΙSO 9001 : 2008
- Πιέσεις από το εξωτερικό επιχειρηματικό περιβάλλον, π.χ.:
- Στρατηγική και ενέργειες του ανταγωνισμού.
- Απαιτήσεις και ανάγκες Προμηθευτών και Πελατών.
- Εσωτερικές Ανάγκες, π.χ. :
- Προβλήματα ποιότητας, και οργάνωσής της.
- Βελτίωση οργανωτικής δομής για την αποτελεσματική διοίκηση της ποιότητας.
- Επιχειρηματική Στρατηγική, π.χ.
- ενδεχόμενο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσα από αποτελεσματική επικοινωνία της ποιότητας των προϊόντων – υπηρεσιών και της διασφάλισης των απαιτήσεων των πελατών.